Na stronie www.obywatel.gov.pl zostało udostępnionych 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Publikujemy podręczniki dla urzędników.
Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych. Informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych.
Opisy procedur są jak najprostsze, zdaniem rządu każdy powinien je zrozumieć. Opisy były weryfikowane przez zwykłych obywateli - sprawdzono, czy po przeczytaniu rozumieją, jak załatwić daną sprawę.
W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. infolinia - numer telefonu (222 500 115), pod którym pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.
Na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM zostały opublikowane, przygotowane w KPRM, dwie publikacje: "Komunikacja pisemna" i "Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich", stanowiące rekomendacje dla urzędników dotyczące komunikowania się administracji z obywatelami.
W KPRM opracowano dwie publikacje - rekomendacje dla urzędników:
PODRĘCZNIKI - publikacje "Komunikacja pisemna" i "Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich" dostępne są TUTAJ
Informacje o tym, jak skorzystać z usług administracji, np. jak uzyskać prawo jazdy, jak otrzymać odpis aktu stanu cywilnego, czy zgłosić zgon można sprawdzić TUTAJ.
Źródło: MSW, MAC, PAP, obywatel.gov.pl
http://samorzad.pap.pl